سایت دیوار از سال ۱۳۹۲ راهاندازی شد. هدف از راهاندازی این وبسایت، خرید و فروش بیواسطه بود. یکی از بخشهای پربازدید سایت دیوار، املاک است. چرا که طیف متنوعی از آگهیهای املاک با خصوصیات مختلف برای تمامی سلیقهها در آن وجود دارد. آمارها نشان میدهد بسیاری از خریداران و مستاجران برای پیدا کردن خانه مورد نظر خود، ابتدا در سایت دیوار جستوجو میکنند. درنتیجه پیشنهاد میشود برای بازدهی بهتر فایلهای املاک، انتشار آگهی در دیوار را هم مدنظر داشته باشید.
احتمالا بهعنوان یک مشاور املاک باتجربه، با مسیر ثبت آگهی در دیوار آشنا هستید. اگر هم این تجربه را ندارید، مراحل زیر را برای ثبت اولین آگهی خود طی کنید:
ابتدا اپلیکیشن دیوار را دانلود و نصب کنید: اندروید – آیفون (iOS) (روی کامپیوتر هم میتوانید از لینک روبهرو وارد سایت دیوار شوید: Divar.ir)
در بالای سایت یا اپلیکیشن، دکمه «دیوار من» را مشاهده میکنید. میتوانید از این طریق آگهی خود را ثبت کنند.
دکمه ثبت آگهی را لمس کنید.
دسته آگهی را مشخص کنید: به طور مثال اگر دستهٔ آگهی املاک انتخاب شود، بخشبندیهای متنوعی مانند اجارهٔ مسکونی، فروش مسکونی، فروش اداری و تجاری، اجارهٔ کوتاهمدت، پروژهای ساختوساز و متفرقه به نمایش گذاشته میشود.
پس از انتخاب نوع ملک مورد نظر، روند تکمیل آگهی آغاز میشود. در صفحه جدید مشاوران املاک میتوانند جزئیات اساسیتری مانند شهر، محدودهٔ آگهی، نقشه، عکس، متراژ، قیمت، تعداد اتاق و باقی امکانات را وارد کنند.
پس از تکمیل اطلاعات نهایی، شماره تماس خود را وارد کنید و آگهی را منتشر کنید.
پس از بررسی آگهی، درصورت عدم مشکل، دیوار آن را تایید و به نمایش عموم میگذارد.
باید بدانید روند گفته شده در بالا، نمونهٔ ساده شدهٔ ثبت آگهی در سایت دیوار است. اگر میخواهید آگهیتان از جذابیت و بازخورد مناسبی برخوردار باشد، باید با انواع ترفند ثبت آگهی املاک در دیوار آشنا باشید.
ترفند ثبت آگهی املاک در دیوار
بسیار دیده شده که پس از ثبت آگهی املاک در دیوار، بازخوردی که انتظار میرفته محقق نشده است. علت این امر توجه نکردن به یکسری جزئیات بوده که شاید مشاوران آن را مهم نداستهاند. در ادامه به انواع ترفند ثبت اگهی املاک در دیوار اشاره خواهیم کرد.
عکس خوب بارگذاری کنید
غالبا آگهیهای املاکی که دارای عکس مناسبی باشند از توجه بیشتری بین مخاطبان برخوردار میشوند. چرا که به مخاطبان دیدی دقیق از آنچه آگهی شده، میدهند. بهتر است عکسها تار نباشند. وضوح عکسها از عوامل مهم جذب آگهی است. در مرحله بعدی زاویهٔ عکسبرداری باید دارای چارچوب باشد. عکسهای با زاویهٔ کج، عامل بازدارنده در ترغیب مشتری به شمار میآید.
عکسها بهتر است فضای کلی ملک را به طور دقیق نشان دهد. به طور مثال یک عکس مخصوص آشپزخانه باشد و عکس بعدی پذیرایی و اتاق را به صورت جداگانه نشان دهد. ترجیحا عکس مبله شدهٔ ملک نیز بارگذاری شود. چرا که بدین طریق مشتری تصویری دقیق از ابعاد خانه و ملک به دست میآورد.
متنهای آگهی جذاب بنویسید
آگهیهایی که به صورت دقیق و جذاب ملک را توضیح داده باشد، بیشتر مورد توجه مخاطب قرار میگیرد. جملات کوتاه و تهاجمی اثر منفی در جذب مشتری خواهد داشت. بهتر است جزئیات اساسی ملک نیز در متن آگهی توضیح داده شود.
در یک آگهی خوب، شرایط لازم برای خرید، رهن و اجاره ملک به صورت شفاف و محترمانه بیان میشود. بهتر است متن، کوتاه و دقیق باشد. مستقیم سراغ اصل مطلب بروید. از طرفی برای داشتن متن جذاب، بهتر است ابتدا به امکانات و مزایای ملک بپردازید. البته در نظر داشته باشید که نباید به صورت اغراقآمیزی در آگهی صحبت کرد. زیرا پس از مغایرت آگهی با آنچه که در واقعیت وجود دارد، اعتبار بنگاه املاک آسیب میبیند.
در مجموع در متن آگهی اطلاعات جامعی از ملک نوشته و شماره تماسی به منظور پاسخگویی به مشتریان در آگهی گذاشته شود. این هم نوعی ترفند ثبت اگهی املاک در دیوار است.
در پر کردن فیلدهای آگهی دقت کنید
همانطور که بالاتر در مورد روند ثبت آگهی گفته شد، پر کردن تمامی بخشها الزامی است. بسیاری از مشاوران املاک، هنگام ثبت آگهی جزییاتی که در صفحهٔ ثبت آگهی وجود دارد را تکمیل نمیکنند. با پر نکردن تمامی بخشها، در وهلهٔ اول مشتریان آگهی شما را پیدا نمیکنند. دوم اینکه اگر مشتری آگهی ناقص شما را مشاهده کند به احتمال زیاد آن را نادیده خواهد گرفت. پس ابتدا دستهبندی اولیه را به خوبی مشخص کنید. سپس تمامی جزئیات خواسته شده در سایت دیوار را با حوصله کامل کنید.
بهترین زمان گذاشتن آگهی در دیوار
همانطور که میدانید، آگهیهای دیوار بهترتیب زمان انتشار نمایش داده میشوند. درنتیجه آگهی شما پس از انتشار آگهی جدید در دسته و محله مرتبط، به پایین فهرست میرود. البته کاربران همیشه در جستوجوهای خود آگهیهای زیادی را مشاهده میکنند و شانس دیده شدن در رتبههای پایین هم بد نیست. ازطرفی اگر آگهی را در زمان مناسب منتشر کنید، تعداد مشتریانی که فایل شما را میبند بیشتر خواهد بود. آمارهای دیوار در اینباره نکات جالبی را نشان میدهد.
آمارهای استخراجشده از روند بازدید آگهیهای املاک دیوار نشان میدهد که مشتریها در برخی روزهای هفته و برخی ساعتها، بیشتر از زمانهای دیگر به دیوار سر میزنند. طبق دادههای دریافتی، میتوان ترتیب بازدید بیشتر از آگهیهای املاک را به تفکیک روزهای هفته بهصورت زیر تفسیر کرد:
شنبه
دوشنبه
پنجشنبه
یکشنبه
سهشنبه
جمعه
چهارشنبه
البته تفاوت بازدید در روزهای هفته آنچنان زیاد نیست؛ اما شاید بد نباشد انتشار آگهی را در روزهایی مانند شنبه و دوشنبه انجام دهید که بیشترین شانس بازدید را داشته باشید.
مدیریت زمان مشاور املاک
بررسی دادههای بازدید آگهی املاک به تفکیک ساعتهای روز نشان میدهد که مشتریان بیشتر در ساعتهای پایانی روز، آگهیها را بازدید میکنند. طبق دادههای استخراجشده از بخش املاک دیوار، نرخ بازدید آگهیها از ساعت ۲۰ افزایش پیدا میکند و تا ساعت ۲۴ به اوج میرسد. بعدازظهرها هم از ساعت ۱۳ تا ۱۶ شاهد افزایش بازدید آگهیهای دیوار هستیم. درنتیجه میتوان بهترین زمان گذاشتن آگهی در دیوار را در روز، این دو دوره زمانی دانست.
نکته مهم اینکه صرفنظر از نرخ بازدید آگهیها، میتوانید با استفاده از برخی قابلیتهای دیوار، شانس دیده شدن فایل خود را در منطقه و دسته خود افزایش دهید. نردبان کردن آگهیها یکی از قابلیتهای کاربردی است که بسیاری از آژانسهای حرفهای از آن استفاده میکنند. قابلیت دیگر، استفاده از برچسب فوری است که آگهی شما را در دسته خاص فوری نمایش میدهد. این برچسب، نرخ دیده شدن آگهیها را بهطور کلی افزایش میدهد.
عضو پنل املاک دیوار شوید
سایت دیوار امکانی تحت عنوان پنل املاک دیوار برای مشاوران املاک و آژانسهای املاک راهاندازی کرده است. مشاوران املاک میتوانند پس از درج آگهی در سایت دیوار از طریق پنل املاک خود آن را مدیریت کنند. پنل املاک دیوار، قابلیتهای زیادی به مشاوران املاک برای ثبت آگهی میدهد. ارتقای آگهیها، پکیجهای تخفیفی آگهی و نردبان، ارائهٔ آمار بازدید از آگهی، پشتیبانی اختصاصی از نمونه امکانات پنل املاک دیوار است. برای آشنایی بیشتر با پنل املاک و شیوه ثبتنام در آن، «مطلب آموزش استفاده از پنل املاک دیوار» را مطالعه کنید. اگر هم با فرایند آشنا هستید، با کلیک روی تصویر زیر، وارد فرایند ثبتنام رایگان شوید.