جرم زدایی از خریدار و فروشنده با کمک اسکرو سرویس‌‌ها

جرم زدایی از خریدار و فروشنده با کمک اسکرو سرویس‌‌ها

در مطالب قبلی مزایای بی‌شماری از اسکرو سرویس‌ها را با هم مرور کردیم. در این مطلب بُعد دیگری از مزیت‌های سرویس اسکرو یا حساب امانی را به صورت تفصیلی شرح می‌دهیم.

همان‌طور که می‌دانید و پیش از این نیز گفته شد، در هر معامله یک فروشنده و یک خریدار وجود دارد. اما معاملاتی که از طریق اسکرو سرویس‌ها انجام می‌شوند، سه طرفه هستند، یعنی در هر معامله، علاوه بر خریدار و فروشنده، یک شخص ثالث نیز دخیل است که در واقع پول نزد او به امانت می‌ماند تا پس از تکمیل تعهدات طرفین، به فروشنده منتقل شود.

در معاملات عادی و سنتی، این احتمال وجود دارد که بدون این که طرفین جرمی را مرتکب شده باشند، مجرم خوانده شوند. برای مثال ممکن است فرآیند انتقال کالا از فروشنده به خریدار به هر دلیلی مختل شود و فروشنده نتواند کالا را به موقع یا با کیفیت لازم به خریدار برساند، در این شرایط تا زمانی که ثابت کند این اتفاق تعمدی نبوده و بتواند رضایت خریدار را جلب نماید، ممکن است از نظر قانون مجرم خوانده شده یا حتی مجبور به پرداخت غرامت شود.

اما زمانی که فرآیند مالی از طریق اسکرو سرویس انجام شده و پول نزد خریدار به امانت بماند، به محض این که تعهدات طرفین به هر دلیلی عملی نشود، اسکرو سرویس به عنوان شخص ثالث پول را تا زمان تکمیل تعهدات نگه داشته یا به خریدار عودت می‌دهد.

به همین دلیل می‌توان گفت یکی از نقش‌های مهم اسکرو سرویس‌ها، جُرم‌زدایی از طرفین یک معامله، افزایش امنیت آن و کاهش نیاز به مداخلات قانونی و تحمیل هزینه‌های سنگین به سیستم قضایی کشور برای پرونده‌های سبک مالی خواهد بود.

استفاده از اسکرو سرویس‌ها در انجام معاملات و تراکنش‌های مالی، پس از طی کردن چند مرحله‌ی ساده، به راحتی انجام می‌شود، و اثر آن در امنیت و آرامش تراکنش‌های مالی‌، ارزشی فرای تصور دارد.‌ با امین پرداخت، به عنوان یکی از اولین و امن‌ترین اسکرو سرویس‌های ایرانی، امنیت معاملات و تراکنش‌های مالی خود را تضمین کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *